VÝVOJ IT A PRŮMYSLOVÝCH APLIKACÍ
4letý obor vzdělání s maturitní zkouškou (78-42-M/01)
Obsah vzdělávání:
- Odborné technické studium se zaměřením na počítačové, mobilní a průmyslové aplikace.
- Tvorba systémů a aplikací pro oblast Průmyslu 4.0, herního průmyslu a Internetu věcí.
- Rozšířená výuka počítačového modelování a animací.
- Konstrukční programy 3DsMax, SolidWorks, AutoCAD a Inventor.
- Informační a komunikační technologie, počítačová grafika.
- Programování aplikací v oblasti informačních technologií a průmyslu (automatizace a robotizace).
Uplatnění absolventů:
- Technik, technolog.
- Technologický projektant.
- Průmyslový designér.
- Designér, animátor.
- Modelář ve vývojových odděleních podniků/firem.
- Možnost dalšího studia na VŠ a VOŠ.
Představení oboru:
Fotogalerie
3D - MAX, CAD
Herní enginy
Programování
3D Tisk - robotika
Dílny - praxe
Certifikace - stipendia

3D - MAX, CAD

Herní enginy

Programování

3D Tisk - robotika

Dílny - praxe

Certifikace - stipendia
Videa
Další videa naleznete ZDE.
Učební plán:
Kód a název oboru vzdělání: 78-42-M/01 Technické lyceum
Název ŠVP: Technické lyceum – Vývoj IT a průmyslových aplikací
Stupeň poskytovaného vzdělání: střední vzdělání s maturitní zkouškou
Délka a forma vzdělávání: 4 roky denního studia
Platnost ŠVP: od 1. 9. 2020 počínaje 1. ročníkem
Předmět | Počet týdenních vyučovacích hodin | Celkem | |||
1. roč. | 2. roč. | 3. roč. | 4. roč. | ||
POVINNÉ | 33 | 31 | 33 | 32 | 129 |
Český jazyk a literatura | 3 | 2 | 3 | 3 | 11 |
Anglický jazyk | 3 | 3 | 3 | 3 | 12 |
Německý jazyk | 2 | 2 | 2 | 2 | 8 |
Občanská nauka | 1 | 1 | 1 | 3 | |
Dějepis | 2 | 2 | |||
Matematika | 3 | 3 | 3 | 3 | 12 |
Fyzika | 3 | 2 | 2 | 3 | 10 |
Chemie | 2 | 2 | 2 | 1 | 7 |
Základy ekologie | 1 | 1 |
|||
Biologie | 2 | 2 | |||
Tělesná výchova | 2 | 2 | 2 | 2 | 8 |
Informační a komunikační technologie | 2 | 2 | 4 | ||
Elektronická komunikace | 1 | 1 | |||
Programování | 2 | 2 | 4 | ||
Počítačová grafika a multimédia | 2 | 2 | |||
Teorie aplikací | 1 | 1 | |||
Základy techniky | 1 | 1 | 1 | 2 | 5 |
Technická dokumentace | 4 | 2 | 6 | ||
3D grafika, vizualizační a animační systémy | 2 | 2 | 2 | 6 | |
CAD systémy | 2 | 2 | |||
Ekonomika | 2 | 1 | 3 | ||
Mechanika | 1 | 1 | 2 | ||
Elektrotechnika | 1 | 1 | 2 | ||
Herní enginy | 2 | 2 | |||
Praktická cvičení | 1 | 2 | 3 | ||
Cvičení z Českého jazyka a literatury | 1 | 1 | |||
Konverzace z anglického jazyka | 1 | 1 | |||
Cvičení z matematiky | 2 | 2 | 4 | ||
Povinně volitelné | |||||
Webové stránky | 2 | 2 | 4 | ||
Robotizace | 2 | 2 | 4 | ||
* Učivo předmětu je rozděleno na dvě části: 3D grafika a webové aplikace |
Aktuality
Doba covidová skončila, a tak mohli naši žáci vyrazit na odbornou exkurzi. Třídy 2. TL a 1. TL, které studují na technickém lyceu obor „Vývoj IT a průmyslových aplikací“, měly možnost navštívit firmu 2KCzech, která spadá pod vydavatele Take Two Interactive a zabývá se vývojem počítačových her. Odborná exkurze se uskutečnila 27. 4. 2022 v brněnské pobočce firmy.
Celá exkurze probíhala v budově, ve které je umístěna Mocapová technologie firmy a probíhala v několika tematických rovinách. V první fázi nám představili historii firmy, která byla založena v roce 1997 pod názvem Illusion Softworks.
Druhá část exkurze byla věnována tématu samotné tvorby počítačových her. Dozvěděli jsme se, jaké konkrétní profese a dovednosti jsou potřeba, aby vůbec počítačová hra mohla vzniknout, jaké jsou na jednotlivé obory kladeny nároky a co musí případný zájemce o takovou práci udělat, aby mohl pracovat ve studiu jako je Hangar 13. Vše bylo prezentováno v praktických ukázkách na posledním titulu hry Mafia Definitive Edition.
Třetí část byla věnována praktickým ukázkám motion capture zařízení, které studio vlastní. Ve studiu se používá zařízení Xsens a Vicon. U Xsens dochází k zachycení pohybu méně přesným způsobem pomocí senzorů připevněných na těle figuranta. Výhodou je cena a možnost zachytit pohyb kdekoliv i mimo studio. Prakticky stačí senzory a počítač/tablet se softwarem. Druhý systém Vicon je podstatně složitější a také dražší. Pracuje na principu snímání senzorů pomocí kamer rozmístěných po studiu. Výhodou je velká přesnost snímaného pohybu. V poslední části jsme zjistili, jak funguje fotogrammetrie a jakým způsobem se dají skenovat objekty a převádět do 3D.
Ing. Miroslav Pospíšil, učitel odborných předmětů
.
Společnost SolidVision uspořádala celoroční soutěž pro studenty. Ta neměla tematické zadání a jedinou podmínkou bylo zpracovat projekty v SOLIDWORKSu. Hodnotitelé se zaměřili nejen na zaslaná data, ale také průvodní zprávu, která projekt podrobně představila. Na třetím místě se umístila Petra Jančová ze Střední školy Strážnice, více viz odkaz: ZDE.
.