Obsah vzdělávání:
- Rozšířená výuka CAD a CAM systémů.
- Konstrukce strojů a zařízení pomocí CAD systémů AutoCAD, Inventor, SolidWorks, 3DsMax.
- Technologická příprava výroby, provozní spolehlivost strojů.
- Programování CNC strojů za využití řídících a CAM systémů.
- Propojení teoretických znalostí CAM systémů s praktickým vyučováním a praxí.
- Organizace, plánování a řízení výroby s využitím IT techniky.
- Výuka systémů, které jsou používány v reálné průmyslové praxi.
Uplatnění absolventů:
- Technolog, konstruktér, vedoucí výroby.
- Programátor CNC strojů.
- Technik a technolog přípravy výroby, technik automatizovaných pracovišť.
- Mistr ve výrobě.
- Operátor CNC strojů.
- Kontrolor jakosti, technik ve výrobě.
- Zajišťování bezpečnosti provozu strojů apod.
- Možnost dalšího studia na VŠ a VOŠ.
Představení oboru:
Fotogalerie
AutoCad - 2D
CAD - systémy
CAM - systémy
3D - Max
Dílny - praxe
Certifikace - stipendia

AutoCad - 2D

CAD - systémy

CAM - systémy

3D - Max

Dílny - praxe

Certifikace - stipendia
Videa
Kód a název oboru vzdělání: 23-41-M/01 Strojírenství
Název ŠVP: CAD a CAM systémy ve strojírenství
Stupeň poskytovaného vzdělání: střední vzdělání s maturitní zkouškou
Délka a forma vzdělávání: 4 roky denního studia
Platnost ŠVP: od 1. 9. 2018 počínaje 1. ročníkem
Předmět | Počet týdenních vyučovacích hodin | Celkem | |||
1. roč. | 2. roč. | 3. roč. | 4. roč. | ||
Základní vyučovací předměty | 31 | 33 | 33 | 31 | 128 |
Český jazyk a literatura | 3 | 2 | 3 | 3 | 11 |
Anglický jazyk/Německý jazyk | 3 | 3 | 3 | 3 | 12 |
Základy společenských věd | 1 | 1 | 1 | 3 | |
Dějepis | 2 | 2 | |||
Matematika | 3 | 3 | 3 | 3 | 12 |
Fyzika | 2 | 1 | 2 | 5 | |
Chemie | 1 | 2 | 3 | ||
Základy ekologie | 1 | 1 | |||
Tělesná výchova | 2 | 2 | 2 | 2 | 8 |
Informační a komunikační technologie | 2 | 2 | 1 | 2 | 7 |
Odborné předměty | |||||
Technická dokumentace | 4 | 2 | 6 | ||
Počítačová grafika | 2 | 2 | |||
Elektronická komunikace | 1 | 1 | |||
Průmyslový design | 2 | 2 | |||
CAD systémy | 2 | 2 | 2 | 6 | |
CAM systémy | 2 | 2 | 4 | 8 | |
Konstrukce a provoz zařízení | 3 | 3 | 3 | 9 | |
Technologie | 2 | 3 | 3 | 3 | 11 |
Ekonomika | 2 | 1 | 3 | ||
Elektrotechnická zařízení | 2 | 2 | 4 | ||
Mechanika | 2 | 1 | 1 | 4 | |
Praxe | 2 | 2 | 2 | 2 | 8 |
Celkem | 31 | 33 | 33 | 31 | 128 |
Aktuality
Třídy třetích ročníků oborů Technické lyceum a Strojírenství vyrazily 21. – 22. dubna na odbornou exkurzi do Ostravy. Protože tyto třídy kvůli pandemii neměly dosud pořádnou možnost někam jako kolektiv vyrazit, měli všichni účastníci z této cesty velkou radost.
První den po příjezdu se žáci zúčastnili soukromé prohlídky Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava, zejména Fakulty strojní a Fakulty materiálově-technologické. Exkurze se těšila velkému zájmu, neboť VŠB – TU je jednou z vysokých škol, kam se naši žáci vzhledem ke svému zaměření hlásí k dalšímu studiu po maturitě. Prohlédli si výukové laboratoře, dokonce se mohli projet autem vyrobeným právě na Vysoké škole báňské. Jejich dotazy jim fundovaně zodpověděli vysokoškolští pedagogové, kteří je univerzitními prostorami provázeli.
Druhý den byl věnován interaktivní naučné prohlídce Vysoké pece v Dolních Vítkovicích. Jelikož se s tímto zařízením sloužícím k výrobě surového železa redukcí z železných rud setkají i v jedné z maturitních otázek, všichni ocenili možnost podívat se na vysokou pec naživo a se zájmem si vyslechli odborný výklad. Odměnou na konci prohlídky byl výstup na věž, ze které si mohli užít krásné pohledy na celou Ostravu.
Exkurze byla pro všechny účastníky velmi přínosná a věřím, že si ji žáci i jejich pedagogický doprovod skutečně užili.
Ing. Tomáš Sklenák, učitel odborných předmětů
.
Společnost SolidVision uspořádala celoroční soutěž pro studenty. Ta neměla tematické zadání a jedinou podmínkou bylo zpracovat projekty v SOLIDWORKSu. Hodnotitelé se zaměřili nejen na zaslaná data, ale také průvodní zprávu, která projekt podrobně představila. Na třetím místě se umístila Petra Jančová ze Střední školy Strážnice, více viz odkaz: ZDE.
.